Thursday, September 20, 2007

Rather Whiny

Dan Rather stepped down as anchor of CBS Evening News due to his complicity in a report thatused forged and falsified documents to accuse George W. Bush of neglecting his duties as a member of the Texas Air National Guard. Although Rather was not fired, he was forced to step down as anchor by the public fallout, and his career came to a fairly ignoble end.

One would think that Rather might have understood that one does not make provably false claims against a sitting U.S. President in the heat of an election and hope to come out looking good. One would be incorrect. The New York Times is reporting today that Rather has filed suit against CBS for 70 million dollars. According to the Times,
Mr. Rather, 75, asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on “60 Minutes” after forcing him to step down as anchor of the “CBS Evening News” in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a “biased” and incomplete investigation of the flawed Guard broadcast and, in the process, “seriously damaged his reputation.”

The suit, which seeks $70 million in damages, names as defendants CBS and its chief executive, Leslie Moonves; Viacom and its executive chairman, Sumner Redstone; and Andrew Heyward, the former president of CBS News

So Dan Rather, after trying to use the power of the media to falsely accuse a President of something that he did not do, and using shoddy an biased source material, which even CBS had to admit was not authenticated, he has the gall to accuse his network of using bias against him! This, while he stands as one of the most, if the the most, biased reporters in the sad history of the portwar American media. Only the false stories filed by Walter Duranty in Ukraine and Walter Cronkite on the Tet can surpass Rather's years of biased reporting.

No comments: